tisdag 26 april 2011

Lite stake tack!

Idag for vi iväg till Jysk för att byta vår säng, eller rättare sagt lämna tillbaka den.  Gud va jobbigt jag tycker sånt är. Av någon konstig anledning får jag dåligt samvete och tycker synd om, ja jag vet egentligen inte vem. I natt drömde jag till och med mardrömmar om hur mycket skäll jag skulle få av försäljaren. Varför är man ofta är så flat i såna här situationer??? Jag har ju köpt en vara som jag inte är nöjd med och då ska jag väl ha rätt att byta den? Så varför får man dåligt samvete? Det är som när man är ute på restaurang och äter middag. Hur ofta säger man till om man inte är nöjd?? så gott som aldrig. Man sitter där och petar i den äckliga maten och viskar att "det här var inte gott, det här går ju inte att äta", men varje gång servitören går förbi tystnar man och ger ifrån sig ett försök till leende.

Nej! Lite stake tack! Nu får vi skärpa oss. Är man inte nöjd så säg till, skicka ut maten och be om ny eller lämna tillbaka prylen du inte är nöjd med utan ha dåligt samvete. Trots att försäljaren på Jysk gjorde ett bra försök till att få oss att känna dåligt samvete och gav oss en missnöjd blick, fick vi lämna tillbaka sängen och pengar i handen, vilket vi tackar för.  Och något dåligt samvete tänker jag inte ha! På torsdag åker grabbarna till Kiruna och hämtar den nya sängen och jag hoppas för gud skull att vi blir nöjda med den!

1 kommentar:

  1. Håller helt med! Själv säger jag så gott som alltid i från om jag inte är nöjd. Man får ju betala både för det man handlar av saker och det man äter ute! Framförallt är det viktigt på restaurang, hur ska de annars kunna bli bättre?
    kram mamma

    SvaraRadera